چاپ بنر فوري سام
مركز تخصصي چاپ بنر تهران

راه‌هاي متفاوت چاپ كدام است؟

امروزه چاپ ديجيتال تحت عنوان يك دگرگون سازي بزرگ در صنعت يا شركت چاپ ديجيتال شناخته شده‌است به دليل آنكه با استعمال از اين روش مي‌توان در چاپ خويش از سرعت فراتر و توجه بيشتري برخوردار بود .

 

در‌اين روش روند پيشين از چاپ همچون فيلم , عكاسي , روشنايي دهي و … به صورت ارگانيك حذف شده‌است كه‌اين فرمان به نوبه‌ي خويش , ضمن كاهش هزينه , ارتقا سرعت كار چاپ را هم مهيا نموده است . از سمت ديگر با حذف پليت تحت عنوان واسطه‌‌ي چاپي و انجام چاپ به صورت بي واسطه از سيستم نرم‌فزار به روي تراز چاپ شونده و قابليت تهيه و تنظيم كاليبراسيون , ديگر نيازي به آزمايش يك‌سري توشه پيشين از كار چاپ نخواهد بود و اين فرمان , كاهش ضايعاتي مثل صفحه , مركب و در غايت كاهش مخارج ناشي را پيرو خواهد داشت .

غالبا از اين روش چاپ جهت تهيه‌ي نسخه‌هاي مثال به ويژه در تيراژهاي زير و باكيفيت به كار گيري مي گردد . چاپ ديجيتال نسبت به ديگر چاپ‌هاي سنتي همچون افست از قابليت و امكان اطمينان بالاتري شامل است .

 

 

چاپ افست ( Offset )

 

چاپ افست يكي رايج‌ترين مدل چاپ است . اين مدل چاپ نسبت به روش ديجيتال قدمت طولاني‌تري داراست ولي هزينه چاپ آن علي الخصوص در تيراژ ذيل به مراتب فراتر است .

 

به دليل اين كه در رابط چاپ افست ( زينك ) هيچ‌گونه فرورفتگي يا اين كه برجستگي نيست به‌اين روش , چاپ نيز مرحله هم گفته مي شود . از چاپ افست براي چاپ بر روي كاغذهاي متفاوت در تيراژهاي بالا و تحت و كيفيت عالي رنگي دوچندان عالي استعمال مي‎شود . همينطور اين روش از چاپ , امكان به كارگيري در صنعت هاي گسترده همچون گرافيك باصرفه اقتصادي را آماده مينمايد .

 

چاپ افست دارنده سه سيلندر است . اولي سيلندر بر روي پليت جاي‌دارد كه با اعمال مركب , تصاوير از روي آن به روي دومي سيلندر به اسم سيلندر افست قرار ميگيرد . پاياني سيلندر هم سيلندر فشار اسم دارااست كه جهت نگه داشتن و فشردن مرحله چاپ شونده ( صفحه ) استعمال ميگردد .

امروزه جور ديگري از همين روش چاپ با تيتر افست كم آب مورد استعمال قرار ميگيرد . تفاوت آن با روش معمولي در عدم به كار گيري از آب در پليت چاپ است ; در‌اين‌صورت‌ از يك لايه سيليكوني در پليت به كار گيري مي شود . چاپ افست كم آب هم مزاياي يگانه خويش را به همراه داراست از جمله مي‌توان به ارتقا چسبندگي مركب , كاهش هزينه و زمان ما يحتاج جهت محاسبات ميزان رطوبت و مركب , كاهش مشكلات تغيير‌و تحول ميزان ورقه ناشي از رطوبت آب اشاره نمود .

چاپ ترموگرافي ( Thermograghy )

 

در چاپ ترموگرافي همانند چاپ افست ابتدا فيلم و آن گاه زينك تهيه و تنظيم ميگردد . فعاليت چاپ درين روش به صورت خطي و تك رنگ است . همان‌طور كه در تصوير تحت قابل بازديد است در‌اين روش حروف و نوشته‌ها به صورت پررنگ چاپ شده و به راحتي با دست قابل لمس ميباشند .

همينطور بايستي دقت داشت كه چاپ ترموگرافي را نمي‌‌توان در هردو طرف ورقه انجام بخشيد و فقط به صورت چاپ يك رو است . از طريق ترموگرافي به دليل جذابيت بصري كه داراست براي چاپ‌هاي دكوري همچون چاپ كارت عروسي , هدايا , سربرگ , كارت ويزيت , كارت تهنيت و بسته بندي‌هاي مختص به كار گيري ميشود . ولي مي بايست در حيث داشت كه چاپ به‌اين روش با اعتنا به رزين مورد به كارگيري و چه بسا برش آن مي تواند هزينه را به شدت ارتقاء دهد .

 

 

چاپ جوهر افشان ( Ink Jet )

 

چاپ جوهر‌ افشان يا اين كه به عبارتي چاپ فعلا جت از جمله چاپ‌هاي غير تماسي است كه در آن فعاليت چاپ از روش پاشيدن مركب جوهر بوسيله هد پرينتر بر روي مرحله چاپ شونده انجام مي گيرد .

 

اين روش از چاپ در چاپگرهاي جوهرافشان اداري , خانگي معمولي ( رنگي - سياه سپيد ) و صنعتي مورد به كارگيري قرار ميگيرد .

در اين روش از چاپ ابتدا همگي داده ها از سيستم رايانه همراه به حافظه‌ي پرينتر منتقل شده و بعد از آن با فعال شدن موتور استپر صفحه به سوي محل چاپ جهت دهي مي شود . با جنبش قدم به قدم هد دستگاه چاپ خانه طراحان سام و ساماندهي برگه , جوهر بر روي برگه منتقل شده و در غايت كار چاپ صورت ميگيرد .

 

 

چاپ فلوك - مخمل ( Flocking )

 

چاپ فلوك يك روش ديرين است كه يك‌سري سال قبلي از به دنيا آمدن به روش سنتي در چين مورد به كار گيري قرار مي‌گرفت و ابعاد در اروپا در قرن ها وسطي دوستداشتني شد .

 

در‌اين روش از چاپ مصالح تصنعي , پنبه , پشم يا اين كه ديگر مواد ارگانيك با رنگ‌هاي متنوع به يك پوشش چسبنده منتقل مي شوند . الياف مورد به كار گيري در‌اين فرايند را مي‌توان به برگه , پلاستيك , فلز , پارچه و چه بسا شيشه اعمال كرد .

در چاپ فلوك بر روي پارچه از نوعي چسب و پودرهاي منحصر به فرد به كار گيري مي شود . در صدر كليشه متبوع بر روي پارچه قرار داده مي گردد و پودر مخملي به وسيله دستگاه‌هاي اختصاصي بر روي چسب مي‌نشيند .

گونه هاي پوشش هاي متفاوت در چاپ

ورني

 

يكي ديگر از پوشش‌هاي چاپي كه موجب مراقبت توليدها چاپي در قبال خراش و آسيب‌هاي جزئي و همينطور جذابيت بيشتر آن مي گردد پوشش ورني است . ولي قابل ذكر است كه براي شغل هاي چاپي كه نياز به ارتفاع قدمت متعددي داشته و در معرض رطوبت و مورد ها شيميايي مي باشند پوشش ورني چندان مطلوب نبوده و خوب تر است از جور ديگري استعمال شود .

اشكال پوشش ورني

 

با دقت به مواد تشكيل دهنده پوشش ورني و روش چاپي كه براي آن به كار گيري ميگردد مي‌توان اين پوشش را در دو تيم قرار بخشيد . گونه نخستين ورني گرم و مدل دوم ورني سرد است .

ورني گرم

 

پوشش ورني گرم به روش چاپ سيلك اسكرين بر روي مرحله متبوع قرار ميگيرد . به‌اين صورت كه درين روش با تهيه و تنظيم فيلم از محل متبوع و به كار گيري از طريق چاپي سيلك اسكرين ورني گرم به آن محل منتقل مي‌شود .

ورني سرد

 

اين جور پوشش به صورت چاپ افست انجام مي‎گيرد و صرفا پوششي است كه تنها جهت ثبت رنگ , مورد به كارگيري قرار گرفته و نسبتاً هيچ‌گونه درخشندگي در آن تماشا نمي گردد .

يو . او ( UV )

 

پوشش UV به طور معمول به صورت يك لايه پر رنگ و درخشان بر روي مرحله چاپي قرار مي گيرد . با اعتنا به مواد مصرفي براي اين گونه پوشش , يك روكش كدر يا اين كه درخشان مهيا مي‌گردد . ولي دسته كدر آن به دليل هزينه بالا و زمان متعددي كه نياز داراست كم كم به كار گيري ميشود . به صورت معمول در عمده شغل هاي چاپي همچون كارت ويزيت به مراد اضافه كردن جلوه بصري زيباتر از هر دو پوشش مبهوت و درخشان به كار گيري مي شود .

اشكال يو . او

 

همان‌طور كه ابلاغ شد اين مدل پوشش در دو مدل مبهوت و درخشان به تراز چاپي منتقل مي شود . در‌اين در ميان به غير از اين جور دسته‌بندي گونه ديگري هم موجود هست

يو . او سيلندري تخت

 

در‌اين روش مثل پوشش ورني , تراز چاپي كه به عبارتي برگه يا اين كه مقوا است را از توري سيلك اسكريني كه دربردارنده مواد UV است ( و يا اين كه غلطك UV فارغ از غربال ) عبور داده و تمام ورقه را آغشته به UV مي‌نمايند . در‌اين حالت بعداز عبور از خشك‌كن , تراز چاپي متبوع با مواد يو . او پوشانده ميگردد .

يو . او موضعي پررنگ

 

يو . او موضعي جور ديگري از روكش است كه با كليشه منقطع بر روي مرحله چاپي قرار گرفته و بعضا از نقاط طرح را برجسته‌تر مينمايد .

در كنار پوشش‌هاي متمايز كه ابلاغ شد , جهت زيبايي بيشتر ظواهر محصول ها چاپي , مي‌توان جلوه‌هاي ويژه و گوناگوني را هم به آنان افرود .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۴:۴۰ ] [ سلجوقي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

خانه طراحان سام با مجهزترين دستگاه هاي چاپ ديجيتال و چاپ بنر در كشور آماده ارائه خدمات رساني در زمينه چاپ استيكر,فلكس,چاپ كارت ويزيت,چاپ روي پارچه,چاپ تراكت,چاپ بنر,كاتالوگ,برش ليزر,چاپ كاغذ ديواري,سازه نمايشگاهي و ديگر خدمات چاپ مستقيم مي باشد. شماره تماس : 02187700017
نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی