چاپ بنر فوري سام
مركز تخصصي چاپ بنر تهران

چاپ پارچه از قديمي‌ترين هنرهاي دستي بشر است. تمايلي كه بشر براي پوشش خود داشته و همچنين محيط پيرامون وي كه در اين زمينه براي او الهام بخش بوده است، سبب شده تا در طول ساليان طولاني هنرهاي مختلفي از جمله پارچه بافي، چاپ نقش بر روي پارچه و در نهايت صنعت طراحي لباس ايجاد و رونق گيرد.

توليد طرح و نقش روي پارچه به وسيله باسمه يا قالب در سده چهارم پيش از مسيح در هند آغاز شده كه مدتي بعد به چين راه يافته است. واژه‌ي چيت در زبان فارسي در واقع برگرفته از زبان هندي است.اين پارچه‌ها بعدها با همان سبك به اروپا راه يافتند.چاپ باتيك نيز يكي از انواع چاپ سنتي است كه ابتدا در چين و بعد در اندونزي رواج يافت و بوسيله ماده‌اي مقاوم (تركيبي از سقز, موم و پارافين ) بر روي پارچه ابريشم انجام مي‌شود.

چاپ پارچه در لغت به معناي رنگ كردن قسمت‌هايي از پارچه است كه از اين نظر با واژه رنگرزي متفاوت است؛ چرا كه رنگرزي به معناي رنگ كردن كل سطح پارچه است به نحوي كه همه‌ي قسمت‌ها با هم همرنگ مي‌شود.

در كشور‌هايي كه تمدن بشري در آن‌جا قدمت بيشتري دارد، صنعت چاپ پارچه با سرعت بيشتري پيشرفت كرده است.در كشورهاي اسلامي و از جمله ايران با توجه به وجود احكام زيادي كه در زمينه پوشش وجود داشت، استفاده از پارچه و لباس‌هاي گوناگون رونق بسياري داشت. اين پارچه‌ها بيشتر براي لباس استفاده مي‌شد.  به طور مثال قلمكاري پارچه در ايران نمونه‌ي رشد و ترقي اين صنعت است. قلمكاري پارچه نوعي پارچه چاپ شده به وسيله‌ي قالب‌هاي چوبي است. شهر‌هاي اصفهان، شيراز، بروجرد، همدان و رشت در اين زمينه به پيشرفت زيادي دست پيدا كرده‌اند.

 

 

نقاشي هاي روي پارچه در دوره هخامنشي

با شروع دوره ساسانيان چاپ پارچه در ايران آغاز گشت كه شامل پارچه‌هاي مختلف ساده، كتان و ابريشمي بود. اما 500 سال بعد از ميلاد مسيح اولين پارچه‌هاي چاپي به اروپا راه يافت كه تقريبا همه‌ي آن‌ها سبك شرقي داشتند، بعد از مدتي اروپاييان خود شيوه‌ي چاپ باسمه‌اي را در پيش گرفتند؛ در اين شيوه رنگ با چسب خاصي تركيب مي‌شد و توسط قالب بر روي پارچه نقش مي‌بست، اما در شرق همچنان از رنگ‌هاي طبيعي استفاده مي‌شد كه تمامي الياف پارچه را رنگ مي‌كرد.

تاريخچه قلمكاري پارچه

قلمكاري به معني ايجاد نقش بر روي پارچه است. ايران به علت موقعيت جغرافيايي بسيار مناسب، در مسير راه بسياري از بازرگانان از جمله بازرگانان چيني قرار داشته است. اين بازرگانان پارچه‌هاي منقوش به طرح‌هاي چيني را به ايران مي‌آوردند و بسيار مورد استقبال قرار مي‌گرفت و اين سبب شد تا هنرمندان ايراني به اين فكر بيفتند كه نمونه‌اي شبيه به اين پارچه‌ها را طراحي و توليد كنند.

اين هنر از دوره ايلخانان در ايران رواج يافت و در زمان مغول با حمايت و پشتيباني خانان مغول، هنرمندان ايراني براي رقابت با چيني‌ها و جلب‌ نظر مغولان، توانستند نقاشي روي پارچه(قلمكاري پارچه) را ابداع كنند كه به فروش خوبي در بازار ايران هم دست يافت.

براي استفاده از پارچه، آن را كاملا شستشو مي‌دادند تا هرگونه ماده زائد و آهار كه در درون آن وجود دارد، خارج شود. روش سفيدگري هم توسط برخي افراد انجام مي‌شد و اين يعني پارچه را بر روي زمين شني پهن كرده و مرتباً روي آن آب مي‌پاشيدند، پس از مدتي با تابش آفتاب كاملا به رنگ سفيد درمي‌آمد.

ابزار چاپ پارچه چيست؟

از ابزار و مصالح بسيار زيادي براي چاپ پارچه استفاده مي‌شود كه اين با توجه به نوع پارچه و طرح شما متفاوت خواهد بود. 

شما مي‌توانيد از رنگ‌هاي متفاوتي مثل روغن، اكريليك، گواش، رنگ پوستر، آبرنگ، رنگ پارچه و... در طراحي‌هاي خود بهره بگيريد. انواع صفحات طلق يا فيلم‌هاي راديولوژي نيز مورد نياز شماست. مي‌توانيد خلاقيت بيشتري داشته باشيد و از ابزار‌هايي مثل كاتر، يك صفحه شيشه‌اي ، انواع اسفنج، قلم مو، كاردك نقاشي، رولر ( غلتك ابري يا مودار ) پالت رنگ و ... براي خلق نقوش بسيار جذاب و چشم‌نواز استفاده كنيد.

نقش آفريني روي پارچه

چاپ روي پارچه انواع مختلفي دارد كه در اينجا به اختصار به توضيح دو نوع آن مي‌پردازيم.

چاپ دستي پارچه

چاپ دستي پارچه ايجاد نقش بر روي انواع سطوح با مواد گوناگون را مي‌گويند كه مي‌تواند در ابعاد كوچك و بزرگ و با رنگ‌هاي متفاوت و حتي سياه و سفيد باشد. چاپ دستي مناسب براي سطوح مختلف چوبي، شيشه‌اي و فلزي مثل پنجره، ديوار و كفپوش و.. است.

همچنين براي نقش اندازي روي كاغذ و مقوا مثل بوم، پوستر و كاغذ ديواري و يا حتي روي انواع گوناگون پارچه است مثل روسري، كوسن و روميزي كاربرد دارد.

 چاپ دستي رشته شاخص براي هنرمندان رشته‌هاي گرافيك، نقاشي، دكوراسيون داخلي، طراحي صحنه، طراحي لباس و ... مي‌باشد.

 

منبع: چاپ مستقيم پارچه در خانه طراحان سام

امتیاز:
بازدید: 193
برچسب:
:
[ 1398/11/19  ] [ ۰۹ ] [ bannerprinting ] [ ]

لايت باكس ها نقش مهمي در حوزه تبليغات محيطي و بازاريابي دارند. يكي از بزرگ‎ترين امتيازات تابلو لايت باكس نسبت به رقيبانش، استفاده از منبع نوري است كه از پشت به آن تابيده مي‎شود و در محيط‎هاي تاريك و سايه مانند، جلب توجه خاصي دارد و مي‎تواند بهترين گزينه براي تبليغ خدمات و محصولات شما باشد. تابلو تبليغاتي لايت باكس را مطمئناً تا به حال را در فضاهاي متفاوتي كه نياز دارند خدمات يا محصولات خود را براي مخاطبين در معرض نمايش قرار دهند ديده‎ايد.

اما شايد برايتان سوال باشد كه اين نوع تابلو ها چيست و چگونه توليد مي شود؟ چاپ تابلو‎ لايت باكس آلومينيومي از جنس پارچه بك لايت، فلكس ، فلكس بدون بافت، بك لايت طلقي مي‎باشد همچنين منبع نور كه در پشت تصوير قرار دارد و باعث روشن شدن و وضوح بيشتر آن مي‎شود ،در انواع مختلف ال اي دي SMD لنزي و يا ال اي دي با توجه به نوع پرتاب نور مي باشند.

امتیاز:
بازدید: 234
برچسب:
:
[ 1398/2/31  ] [ ۱۱ ] [ bannerprinting ] [ ]

چاپ ديجيتال چيست

از ديرباز تاكنون، سيستم‌هاي چاپ تصاوير، تحولات زيادي داشته است. چاپ‌ سربي، فلزي، سنگي، ژلاتيني، افست، ديجيتال و غيره از انواع چاپ‌ محسوب مي‌شوند. ما در اين محتوا از خانه طراحان سام، قصد داريم درباره چاپ ديجيتال به عنوان يكي از جديد‌ترين تكنولوژي‌هاي چاپ، اطلاعاتي را ارائه كنيم. 

در دهه‌هاي گذشته براي چاپ تصاوير در تيراژ بالا از افست يا ليتوگرافي استفاده مي‌شد؛ كه از كيفيت و امكانات محدودي برخوردار بود؛ اما در سال‌هاي اخير پيشرفت تكنولوژي، در حوزه‌هاي مختلف از جمله صنعت چاپ، تغييرات اساسي ايجاد كرده است. 

چاپ ديجيتال، تازه‌ترين روش براي تبديل تصاوير ديجيتال و با كيفيت به محصولات چاپي است. معمولا از اين سيستم، براي تيراژ‌هاي پايين استفاده مي‌شود. در ادامه به مزاياي چاپ ديجيتال، كاربرد‌هاي آن، فرآيند، ابعاد و انواع چاپ ديجيتال مي‌پردازيم. 

مزاياي چاپ ديجيتال

• هزينه چاپ ديجيتال، در قياس با چاپ افست بسيار زياد است اما استفاده از سيستم ديجيتال، در تيراژ پايين بسيار مقرون به صرفه مي‌باشد. در اين سيستم، هزينه چاپ هر صفحه ثابت بوده و با افزايش تعداد تغيير نمي‌كند.
• سرعت چاپ در سيستم ديجيتال بسيار زياد است.
• در سيستم‌ افست امكان تغيير داده‌ها وجود نداشت اما در سيستم ديجيتال، شما مي‌توانيد به راحتي بخشي از داده‌ها را تغيير دهيد.
• كار با دستگاه‌هاي قديمي چاپ مانند افست، گراور و فلكسو به دليل اينكه بايد در هنگام چاپ، نسبت به كمرنگي يا پر رنگي تصاوير تصميم‌گيري مي‌شد داراي حساسيت بالايي بود. از اين جهت كار با اين دستگاه‌ها نيازمند استخدام يك اپراتور مجرب بود. درصورتي كه كار با دستگاه چاپ ديجيتال، نيازمند توانايي و تجربه خاصي نيست. در چاپ ديجيتال تصميم‌گيري درباره رنگ تصاوير در مرحله آماده‌سازي و قبل از چاپ صورت مي‌گيرد كه اين مسئله سبب صرفه‌جويي در به كارگيري نيروي انساني مي‌شود.

در سيستم چاپ ديجيتال پرينتر مستقيما به رايانه متصل مي‌شود و داده‌ها را مستقيما از رايانه دريافت كرده و چاپ مي‌كند. چاپگر‌هاي ليزري و جوهر افشان جزء رايج‌ترين دستگاه‌هاي چاپ ديجيتال محسوب مي‌شوند. در اين سيستم تونر، به شكل يك لايه نازك روي سطح چاپي قرار مي‌گيرد ولي در سطح چاپي نفوذ نمي‌كند. در مرحله بعد، با استفاده از مواد پوششي و با تابش اشعه UV يا فرآيند‌هاي حرارتي، اقدام به تثبيت رنگ‌ها مي‌‌نمايند.

در چاپ ديجيتال سطح چاپي مي‌تواند هريك از اين موارد باشد: كاغذ، كنواس، كاغذ عكاسي، فوم برد، بوم، پارچه، چوب، شيشه و سنگ.

كاربرد‌هاي چاپ ديجيتال

• درگذشته براي چاپ تصاوير از واسطه‌هاي چاپي استفاده مي‌شد و پس از شروع فرآيند چاپ، امكان تغيير در آن وجود نداشت. اما امروزه، در سيستم چاپ ديجيتال، اين محمل‌ها حذف شده است. به همين سبب در چاپ هر نسخه، امكان تغيير اطلاعات درج ‌شده وجود دارد. با حذف محمل‌هاي چاپ، افزون بر هزينه، در زمان آماده‌سازي نيز صرفه‌جويي مي‌شود.
• تهيه نمونه: در چاپ ديجيتال خبري از پليت‌ها نيست. از آنجا كه چاپگر‌ مستقيما داده‌ها را از رايانه، روي سطح چاپي منتقل مي‌كند. اين ويژگي، امكان كاليبراسيون يا درجه‌بندي چاپگر و تهيه يك نمونه براي متقاضي را ايجاد مي‌كند.
• چاپ شخصي: همانطور كه در موارد بالا ذكر شد چاپ ديجيتال امكان چاپ، در تيراژ محدود را براي متقاضي ايجاد مي‌كند. به همين جهت اين امكان براي متقاضي وجود دارد تا از سطوح چاپي متفاوت يا طرح‌هاي متفاوت درنسخ ديگر استفاده كند. به عنوان مثال براي سفارش كارت پرسنلي، مي‌توان از طرح‌هاي متنوع يا سطوح چاپي متفاوت استفاده كرد.

فرآيند چاپ ديجيتال

فرآيند چاپ ديجيتال

اطلاعات مربوط به چاپ تصاوير، از طريق رايانه و در قالب يك رشته بيت به چاپگر ارسال مي‌شود. در واقع پايه و اساس چاپ ديجيتال، يك تصوير شطرنجي يا اصطلاحا يك بيت مپ است؛ كه داده‌ها را از طريق رايانه به چاپگر منتقل مي‌كند.

ابعاد سطح چاپي در چاپ ديجيتال

چاپ ديجيتال براساس ابعاد به سه گونه متوسط، بزرگ و عريض تقسيم مي‌شود.

چاپ ديجيتال متوسط (Medium Format): سفارشات مربوط به بروشور، عكس، كارت ويزيت، ليبل، كاتالوگ، لفاف‌هاي بسته‌بندي و چاپ روي سطوح مختلف در ابعاد ۳۳ × ۴۸ يا A3+ چاپ مي‌شود. چاپ اين سفارشات با چاپگر‌هاي ليزري، جوهرافشان و نوري انجام مي‌شود.

چاپ‌ ديجيتال بزرگ (Large Format): پوستر‌ها و سفارشاتي كه حداكثر داراي عرض ۱۵۰ سانتي‌متر مي‌باشد و در فضا‌هاي داخلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ در ابعاد بزرگتر از A3+ تا عرض ۱۵۰ سانتي‌متر چاپ مي‌شود. در چاپ اين سفارشات، از چاپگر‌هاي ديجيتال نوري يا جوهرافشان و ليزري استفاده مي‌شود.

چاپ ديجيتال عريض (Wide Format): سفارشاتي كه در اين ابعاد چاپ مي‌شود عموما در محيط‌هاي باز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به همين دليل در سطح چاپي اين سفارشات از موادي استفاده مي‌شود كه در مقابل عوامل محيطي مانند آب و نور خورشيد مقاوم باشد. فرمت عريض، داراي حداقل ۱۵۰ سانتي‌متر و حداكثر ۵۰۰ سانتي‌متر عرض است.

انواع چاپ ديجيتال

چاپ ديجيتال، به لحاظ روش تكنولوژي مورد استفاده به 7 دسته ذيل تقسيم مي‌شود:

۱. روش چاپ ديجيتال نوري
۲. روش چاپ حرارتي
۳. روش تصعيد رنگ
۴. روش چاپ
۵. روش چاپ جوهرافشان
۶. روش چاپ الكتروفوتوگرافي (جامد پودري، مايع)
۷. ماركر ليزري

۱. روش چاپ ديجيتال نوري

چاپ ديجيتال نوري

يكي از پركاربردترين روش‌هاي چاپ ديجيتال مي‌باشد. در اين روش با استفاده از تابش نور، تصاوير را روي كاغذ‌هاي حساس به نور (كاغذ عكاسي) چاپ كرده و در مرحله بعد تثبيت مي‌نمايند. كيفيت تصاوير در اين روش، بسيار بالاست. يكي از مشكلات اين روش، دو مرحله‌اي بودن آن مي‌باشد. البته امروزه اين مشكل، با وجود دستگا‌ه‌هاي اتوماتيك، حل شده است. در دهه‌هاي گذشته Photo Lab يا دستگا‌ه‌ ديجيتال نوري، جايگاه ويژه‌اي در لابراتوار‌هاي عكاسي دارا بود.

۲. روش چاپ حرارتي

در سيستم چاپ حرارتي، با ايجاد گرماي شديد به وسيله ماتريس‌هاي حرارتي يا ليزر و ديگر واكنش‌هاي شيميايي، رنگ و تصوير را روي كاغذ‌هاي حساس به حرارت چاپ مي‌كنند. از اين روش براي چاپ تصاوير تك رنگ استفاده مي‌شود. البته امروزه استفاده از اين روش، تقريبا منسوخ شده است.

۳. روش تصعيد رنگ

در واقع سيستم تصعيد رنگ، شبيه روش حرارتي مي‌باشد. در اين سيستم، ابتدا رنگ‌ها روي سلفون قرار مي‌گيرد و سپس با استفاده از پرتوهاي رنگي مانند ماتريس‌هاي حرارتي رنگ‌ها، از روي سلفون بخار شده و روي كاغذ ثبت مي‌شود. تصاوير چاپ شده به اين روش، از كيفيت بالايي برخوردار است. در دهه‌هاي گذشته از اين روش براي چاپ پوستر‌هاي تبليغاتي استفاده مي‌شد. قيمت پايين اين دستگاه سبب ‌شده تا در بسياري از لابراتوار‌هاي عكاسي از اين چاپگر‌ استفاده شود. اما مواد مصرفي اين دستگاه مانند سلفون‌هاي رنگي داراي قيمت بالايي است كه سبب مي‌شود استفاده از آن، مقرون به صرفه نباشد.

۴. روش چاپ

دستگاه‌‌هاي سيستم چاپ كاملا مشابه چاپگر‌هاي افست است و تنها تفاوت آن‌ها در استفاده از محمل‌هاي چاپي مي‌باشد. محمل‌ چاپي يا پليت از ابتدا داخل اين چاپگر‌ها تعبيه شده است. در اين شيوه چاپ، داده‌ها به شكل يك فايل كامپيوتري از رايانه به چاپگر منتقل شده و كل پروسه چاپ به صورت كاملا اتوماتيك انجام مي‌شود. اين ماشين ‌آلات Direct Imaging نام دارد و به اختصار به نام DI شناخته مي‌شود. استفاده از اين روش براي چاپ صفحات در تيراژ بالا، برخلاف ساير سيستم‌هاي چاپ ديجيتال، بسيار مقرون به صرفه است. اما همچنان امكان چاپ اطلاعات متغير در اين سيستم وجود ندارد.

۵. روش چاپ جوهرافشان

در روش جوهرافشان، داده‌هاي ديجيتال به صورت مستقيم و به وسيله مركب‌هاي مايع روي سطوح چاپي منتقل مي‌شوند. در اين سيستم چاپگر مركب مايع را به صورت مستقيم از هد بر روي كاغذ انتقال مي‌دهد. در سيستم جوهرافشان، به دليل عدم استفاده از محمل مياني، تاثير عوامل محيطي بر كيفيت چاپ به حداقل مي‌رسد. نازل رنگ‌پاش اين چاپگر، كاملا ديجيتالي بوده و فقط از دو فرمان مثبت و منفي به معناي پاشيدن يا نپاشيدن رنگ پيروي مي‌كند. تنوع در ابعاد دستگاه‌هاي چاپي كه از سيستم جوهرافشان پيروي مي‌كنند از پرينتر‌هاي روميزي آغاز و تا دستگاه‌هاي با عرض پنج متر را در برمي‌گيرد. مهمترين سيستم‌هاي چاپ ديجيتال، شامل سيستم جوهرافشان با امكان پاشيدن تونر براساس تقاضا (Drop on Demand) و پيوسته ((Continues tone مي‌باشد. قطعا سيستم جوهرافشان، با كيفيت‌ترين، رايج‌ترين و اصيل‌ترين روش چاپ ديجيتال محسوب مي‌شود.

۶. روش چاپ الكتروفتوگرافي ( مركب جامد پودري، مايع)

چاپ الكتروفتوگرافي

سيستم الكتروفتوگرافي به دو نوع مركب جامد پودري يا تونري و مايع يا ديجيتال مركبي تقسيم مي‌شود.

۱-۶. تونري: در اين روش، از طريق شعاع نور ليزر، مركب‌هاي پودري كه تونر نام دارد باردار شده و با ذوب شدن اين تونرها، تصاوير روي كاغذ نقش مي‌بندد. سرعت چاپ تصاوير، در روش تونري بيشتر از روش جوهرافشان است. البته اين روش، به دليل وجود واسطه بين مخزن رنگ و سطح چاپي جزء تكنولوژي ديجيتال محسوب نمي‌شود. 

۲-۶. ديجيتال مركبي: در اين سيستم به جاي استفاده از مركب‌هاي پودري، از مركب‌هاي رنگي مايع استفاده مي‌شود. اما محدوديت‌هاي اين چاپگر سبب شده تا كمتر مورد توجه قرار بگيرد. 

• يكي از اين محدويت‌‌ها فناوري‌ پيچيده به كار رفته در اين دستگاه است كه تا سالها فقط در اختيار شركت Indigo بود. 
• دومين محدوديت اين چاپگر، ابعاد سطح چاپي است كه تنها ابعاد ارائه شده در اين دستگاه، سطح چاپي A3 مي‌باشد. 
• سومين مورد قيمت بالاي اين چاپگر است.

۷. روش چاپ ماركر ليزري

اين روش، بيشتر در صنايع توليدي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در اين روش به وسيله اشعه ليزر و با ايجاد حرارت و سوزاندن، تصاوير مورد نظر را روي محصول درج مي‌كنند.

اميدواريم با مطالعه اين مطلب، توانسته باشيم اطلاعات مفيدي درباره چاپ ديجيتال در اختيار شما قرار دهيم.

منبع: چاپخانه خانه طراحان سام

امتیاز:
بازدید: 282
برچسب:
:
[ 1397/10/26  ] [ ۱۱ ] [ bannerprinting ] [ ]

كارت ويزيت نشانگر سليقه، گرايشات، نظرات و ديدگاه هاي كاري يك شخص يا سازمان است. براي ‏نيازهاي فوري و تيراژهاي زير 1000، چاپ ديجيتال كارت ويزيت بهترين انتخاب است. چاپ ديجيتال كارت‏ ويزيت به اين صورت انجام مي شود كه ابتدا از فايل طراحي شده پرينت گرفته مي شود و پس از آن از ‏روكش هاي سلفون و لمينت براي پوشش روي كارت استفاده مي شود .‏ 
ما ميتوانيم با داشتن يك كارت ويزيت اطلاعات تماس خودمان را مانند شماره تلفن، فكس، ايميل، آدرس وبسايت، آدرس شبكه هاي اجتماعي و ... را به ديگران (مردم عادي و مشتريان خاص خودمان) ارائه دهيم . حتي در عصر ديجيتال هم همچنان كارت ويزيت رايج و در كشورهايي مانند چين و ژاپن تبادل كارت ويزيت تقريبا يك مراسم است . 
كارت ويزيت معمولا حاوي اطلاعاتي از جمله نام شخص، سمت، نام شركت و اطلاعات تماس مي باشد . 

امتیاز:
بازدید: 312
برچسب:
:
[ 1397/9/21  ] [ ۱۱ ] [ bannerprinting ] [ ]

در سال هاي اخير پيشرفت تكنولوژي، حوزه هاي اقتصادي را تحت تاثير گذاشت. يكي از بخش هاي مهم كه از اين پيشرفت هاي خاص سود برد، صنعت چاپ بود.

در نتيجه اين تغييرات اساسي، كسب و كار چاپ در سال هاي اخير پيشرفت زيادي كرد و انتظار رشد اين كسب و كار در سال هاي آتي به وجود آمد. با توجه به پيش بيني هاي اخير اسميت پيرا (Smith Pira)، تخمين زده مي شود كه قيمت چاپ ديجيتال تا سال 2024 حدود 225 درصد رشد كند. با توجه به رقابت زياد در صنعت چاپ، خيلي ضروري است كه صاحبان كسب و كار با هوشمندي تصميم بگيرند.

امتیاز:
بازدید: 250
برچسب:
:
[ 1397/8/21  ] [ ۰۹ ] [ bannerprinting ] [ ]

چرا چاپ كاغذ ديواري در خانه هاي شما بهتر از رنگ كاري است؟

وقتي مي خواهيم يك فضا را طراحي كنيم فاكتورهاي زيادي دخيل مي شوند. الگو، رنگ و بافت مورد علاقه ي شما همه در طراحي تاثير مي گذارند. براي داشتن يك طراحي دلپسند، همه ي عناصر گفته شده تركيب مي شوند و يك الگوي خوب طراحي را نشان مي دهند.

شما با روش هاي زيادي مي توانيد به اين هدف دست يابيد؛ ولي نهايتا چاپ كاغذ ديواري با روش ديجيتال است كه همه عناصر تاثيرگذار در كيفيت طراحي و چاپ را دارد.

امتیاز:
بازدید: 303
برچسب:
:
[ 1397/8/7  ] [ ۰۹ ] [ bannerprinting ] [ ]

 

بروشور چيست ؟

بروشور‎(Brochure) ‎ دفترچه يا برگه ايست (معمولا به صورت تا شده از چند جا بر روي خود) براي ‏ارائه توضيحات كاملي درباره يك محصول و نحوه استفاده از آن و بر اين اساس به آن كالانما هم گفته مي ‏شود . يك كاربر پس از خواندن بروشور محصول، مي تواند از آن محصول استفاده كند.‏ 

چاپ ديجيتال مناسبترين گزينه براي چاپ بروشور در تيراژ پايين ودريافت آن در كوتاه ترين مدت و با بهترين كيفيت ‏است. معمول ترين شكل بروشور به صورت 2رو رنگي، 3 لت و با 2 خط تا است.‏ 
در چاپ ديجيتال بروشور، پس از چاپ فايل طراحي شده دردستگاه ديجيتال، فرآيند ايجاد خط تا و تا ‏كردن براساس تعداد تاهايي كه بايد ايجاد شود، بوسيله دستگاه هاي كريزينگ (ايجاد خط تا) انجام مي شود‎.‎ 

چاپ بروشور و تاثير آن بر كسب كار :

چاپ بروشور، نيز همانند ديگر عوامل تبليغاتي جزو موثر ترين عواملي است كه مي تواند به سرعت كسب و كار شما را به جلو هدايت كند. اما داشتن يك بروشور كامل، جامع و تاثير گذار، نيازمند طراحي دقيق و حرفه اي توسط افرادي است كه در اين زمينه به صورت حرفه اي كار مي كنند. در واقع داشتن يك بروشور با طراحي حرفه اي و زيبا مي تواند باعث فروش حرفه اي تر در كسب و كار شما شود. 

بهتر است براي افزايش بازدهي، بودجه اي را براي چاپ بروشور با بهترين كيفيت در نظر بگيريد. تعرفه هايي كه براي چاپ بروشور در نظر گرفته شده است متفاوت است. به طور مثال چاپ افست معمولا بسيار ارزان قيمت تر از چاپ ديجيتال است. 

چاپ بروشور فوري

. در چاپ بروشور فوري نيز از دستگاه هاي ديجيتال استفاده مي شود. دقت داشته باشيد كه از بروشورهايي استفاده كنيد كه در طول زمان دچار ترك نشود. در ادامه با جزئيات بروشورها بيشتر آشنا مي شويم.

چاپ بروشور چيست و به چه دردي مي خورد ؟

اگر به دنبال راه اندازي تجارتي بزرگ هستيد و يا اگر مي خواهيد تجارت كوچك خود را توسعه ببخشيد، چاپ بروشور را در راستاي كارهاي خود قرار دهيد. چاپ بروشور يكي از انواع بازاريابي است كه بودجه زيادي نيز نمي خواهد. حتي مي توانيد بروشورهاي بسيار با كيفيتي را با استفاده از چاپ ديجيتال و بدون نياز به سرمايه گذاري هاي بالا به چاپ برسانيد. 

بروشورها در واقع اطلاعات مفيد و به صورت خلاصه اي هستند كه براي بينده جذاب است و در صورت داشتن طراحي زيبا و كيفيت بالا مي تواند نظر مشتريان را جلب كند. 

هدف نهايي از چاپ بروشور در واقع ارتقاي سازمان با بودجه كم مي باشد. اگر بروشور به صورت حرفه اي طراحي و به چاپ برسد مي تواند جزو يكي از ابزارهاي مهم بازاريابي به حساب رود. استفاده از بروشور براي برندينگ نيز مي تواند بسيار ارزان تر از ديگر روش ها باشد و در نتيجه با استفاده از آن صرف هزينه اي اندك، پيشرفت فوق العاده اي را در كسب و كار خود خواهيد.

منبع: چاپ بروشور خانه طراحان سام

امتیاز:
بازدید: 311
برچسب:
:
[ 1397/7/24  ] [ ۰۸ ] [ bannerprinting ] [ ]

نكاتي كه بهتر است در رابطه با طراحي و چاپ بنر بدانيم

وقتي شركت ها قصد تبليغات دارند انتخاب هاي زيادي پيش روي آنها قرار دارد و همچنين با توجه به اهداف تبليغاتي خود ميتوانند از انواع مدياهاي تبليغاتي استفاده كنند :

1- آيا ميخواهند آگهي پخش كنند ؟ 
2- يا در شبكه هاي راديو و تلويزيون زمان براي تبليغات بخرند ؟ 
3- يا بنرهايي را براي نمايش در مكان هاي مختلف ارائه دهند ؟

ما در اينجا به صورت مختصربه تبليغات بنري خواهيم پرداخت.

چاپ بنر و تبليغات بنري هميشه يك گزينه محبوب در گذشته بوده وحتي امروزه هم محبوبيت خود را از دست نداده است به اين علت كه بنرها يكي از پرتنوع ترين و ارزان ترين مدل هاي تبليغات در دسترس هستند.

يكي از بهترين مزاياي چاپ بنر كه باعث شده است چاپ بنر تبليغاتي همواره محبوب باشد اين است كه ميتوان ازآن چندين بار بدون هزينه اضافه استفاده كرد.

طيف وسيعي از متريال هاي مختلف در چاپ بنر مورد استفاده قرار ميگيرد مانند : وينيل , بنر دوطرفه , بنر مش , بنر سوليت , بنر بلك اوت , بنر ماندگار, بنر عريض, بنر مات و غير ماندگار و بنر شبرنگ

بنرها ميتوانند به دو شكل افقي و عمودي چاپ شوند علاوه بر اين كاربردهاي بسياري دارد.

براي اينكه بنرها بيشترين تاثيرگذاري را داشته باشند بايد يك سري از اصول و قواعد را رعايت كرد يكي از مهم ترين آنها رعايت اصول سادگي ميباشد.

يك بنر بايد در اطلاع رساني به مخاطب ما بينظير باشد ، عنوان ها واضح و تصاوير نيز واضح با كيفيت بالا باشد.

همه نكاتي كه در بنر به آن اشاره ميشود بهتر است كوتاه و حاوي لوگوي تجاري و كليد واژه هاي اصلي مد نظر شما در تبليغات باشد.

همچنين اطمينان حاصل پيدا كنيد كه فونت هاي مورد استفاده در طراحي بنر خوانا و رنگ ها واضح باشد.

گزينه هاي طراحي كه در بالا گفته شد بهترين انتخاب براي شركت هاي حرفه اي چاپ در حوزه توليد بنر ميباشد.

تجربه ما ميگويد يك چاپ با كيفيت ميتواند جذابيت بنر را در اهداف تبليغاتي شما دو چندان كند.

منبع : چاپ بنر خانه طراحان سام

امتیاز:
بازدید: 252
برچسب:
:
[ 1397/7/14  ] [ ۰۷ ] [ bannerprinting ] [ ]

بيشتر كارآفرين ها و تاجرهاي كم تجربه فكر مي كنند چاپ كارت ويزيت كار آساني است. اما بايد بدانيد كه كارت ويزيت ها علاوه بر اين كه اطلاعات شما را به مشتري ها ارائه مي دهند، بلكه يك نماي فوري از برند شما نيز هستند. در اين مقاله به 5 نكته مهم قبل از چاپ كارت ويزيت اشاره مي كنيم كه كمك مي كند كسب و كار خود را در يك نورپردازي عالي به نمايش مخاطبان بگذاريد.

انتخاب اسم شركت، لوگو و برند

دقت كنيد كه نام خوبي را براي كسب و كار خود انتخاب كنيد. اين نام بايد در ذهن ماندگار و معني ساز باشد. ممكن است بخواهيد نام شركت خود را با متن گرافيكي يا لوگو برندسازي كنيد.

امتیاز:
بازدید: 312
برچسب:
:
[ 1397/7/2  ] [ ۰۸ ] [ bannerprinting ] [ ]

1. انتخاب يك شركت چاپ مناسب

پيدا كردن يك شركت چاپ كاتالوگ قابل اعتماد و معتبر چاپي شايد اولين و مهم ترين قدم در چاپ كاتالوگ باشد. اين مهم است كه چه شركتي پيدا كنيد كه نه تنها داراي تجربه در چاپ نوع كاتالوگ كسب و كار شما را داشته باشد، بلكه بتواند كاتالوگ هاي شما را در سريع ترين زمان ممكن به شما برساند.

2. مطمئن بودن از تعداد و نوع و زمان چاپ كاتالوگ خود

قبل از بازديد از يك شركت چاپ تمام موارد لازم را آماده داشته باشيد. اينكه چند كاتالوگ نياز داريد، تعداد صفحات مورد نظر و اندازه اي كه مي خواهيد. عوامل ديگري كه قبل از بازديد از يك شركت چاپ بايد در نظر بگيرند عبارتند از: انتخاب رنگ، نوع كاغذ و البته محتواي كاتالوگ. 
هميشه قبل از فرستادن آن براي چاپ، اطلاعات درون كاتالوگ خود را مرور كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه تمام محتوا به صورت صحيح و بدون غلط است و مشتريان تمام اطلاعات لازم را براي خريد محصول از طريق اين كاتالوگ مي توانند به دست آورند. 

3. طراحي كاتالوگ و نوع پوشش

طراحي كلي و كيفيت جلد كاتالوگ شما، استراتژي تبليغاتي اصلي است كه مشتريان را جلب مي كند. بعد از انتخاب طرح كاتالوگ خود بايد نوع كاغذ مورد استفاده را نيز انتخاب كنيد. نوع كاغذ مورد استفاده براي صفحه ابتدايي كاتالوگ بايد ضخيم تر از آنچه كه در صفحات داخلي استفاده مي شود باشد. علاوه بر اين، رنگ هاي روشن تر به طور كلي در پوشش كاتالوگ براي جلب توجه مشتريان استفاده مي شود. شما حتي مي توانيد از پوشش هاي براق براي توجه بيشتر استفاده كنيد. 

4. جلوگيري از تاخير در چاپ كاتالوگ

براي جلوگيري از تاخير در چاپ كاتالوگ خود، اطمينان حاصل كنيد كه همه جزئيات را قبل از زمان چاپ داشته باشيد و تمام گزينه ها براي شركت چاپ انتخابي شما در مورد سفارشتان روشن باشد. اطمينان حاصل كنيد كه تمام كاتالوگهاي سفارش داده شده به موقع ارسال مي شود. 

منبع : چاپ كاتالوگ خانه طراحان سام

امتیاز:
بازدید: 210
برچسب:
:
[ 1397/6/26  ] [ ۰۷ ] [ bannerprinting ] [ ]

دلايل اصلي استفاده از چاپ ديجيتال

چاپ ديجيتال جالب ترين اتفاقي بود كه در 30 سال اخير در صنعت چاپ پديد آمد. اما ممكن است بيشتر افراد آن را به درستي نشناسند!

آيا مي دانستيد كه چاپ ديجيتال براي چاپ در تعداد كم موثر است و اين كار را روز به روز سريعتر انجام مي دهد. برخلاف چاپ افست كه به روش سنتي از قالب ها و نوارها استفاده مي كند؛ در اين نوع چاپ شما فايل را انتخاب و آن را به راحتي چاپ مي كنيد.

تاجران و فعالان تجاري اگر چاپ ديجيتال را بشناسند، از اين تكنولوژي جديد سود كلاني بدست مي آوردند. البته اگر درباره ي آن بدانند!

در اين مقاله ما فقط به 7 دليل اشاره كرده ايم كه شما را به استفاده از نوع ديجيتال چاپ تشويق مي كند.

 

امتیاز:
بازدید: 304
برچسب:
:
[ 1397/5/22  ] [ ۰۷ ] [ bannerprinting ] [ ]

چاپ عكس معمولا با بهره گيري از مرغوب ترين نوع كاغذ (بهترين نوع كاغذ فوتو گلاسه) براي ‏چاپ عكس ها در بهترين كيفيت از نظر رنگ و رزولوشن و با ماندگاري بسيار بالا به كار مي رود. ‏كاغذ فتوگلاسه به دليل كوتينگ ژلاتين و روكش صيقلي خود بهترين كيفيت را براي عكس چاپ ‏شده ايجاد مي كند.‏ 

اين نوع چاپ براي چاپ حرفه اي عكس در نمايشگاه هاي عكاسي، مسابقات معماري، ارائه نقاشي ها ‏با ريزترين جزئيات و به طور كلي حرفه‌ اي ترين ارائه ي تصويري عكس ها، نقاشي ها و طرح هاي ‏گرافيكي به كار مي رود.‏ 

 

 

امتیاز:
بازدید: 251
برچسب:
:
[ 1397/5/16  ] [ ۱۰ ] [ bannerprinting ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

خانه طراحان سام با مجهزترين دستگاه هاي چاپ ديجيتال و چاپ بنر در كشور آماده ارائه خدمات رساني در زمينه چاپ استيكر,فلكس,چاپ كارت ويزيت,چاپ روي پارچه,چاپ تراكت,چاپ بنر,كاتالوگ,برش ليزر,چاپ كاغذ ديواري,سازه نمايشگاهي و ديگر خدمات چاپ مستقيم مي باشد. شماره تماس : 02187700017
نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 10
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب